Caiet de sarcini pentru selecatarea unui prestator de servicii juridice cu scopul elaborării regulamentului privind atribuirea dreptului de utilizare a Mărcii Sociale

1. Informații generale
Proiectul „Impact Space” are ca scop susținerea întreprinderilor sociale prin oferirea instrumentelor și resurselor necesare pentru a se dezvolta și a atinge impactul social preconizat. Proiectul este unul incluziv, acoperind toate regiunile țării, inclusiv unitatea autonomă Găgăuzia și regiunea transnistreană. Proiectul va îmbunătăți cadrul legal prin intermediul susținerii Platformei Naționale pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Social, inclusiv în regiunea transnistreană.
Proiectul „Impact Space” își propune capacitarea antreprenorilor prin intermediul unor activități specifice, cum ar fi traininguri, mentorat, burse, stagii de practică, și evenimente de networking. În cadrul proiectului este creat un fond de investiții cu impact. Fondul de Investiții cu Impact este destinat acordării granturilor  întreprinderilor sociale, în conformitate cu obiectivele proiectului. Strategia de comunicare are rolul esențial de a promova aceste activități și de a atrage participanți, parteneri și sponsori.
În cadrul proiectului „Societatea civilă contribuie la dezvoltarea incluzivă și durabilă a țării” implementat de Fundația Est-Europeană în parteneriat cu Asociația Businessului European și Centrul Contact, a fost elaborată marca socială cu scopul de a fi aplicată pe produsele întreprinderilor sociale din Moldova. Marca a fost înregistrată la AGEPI. Deținătorul mărcii este Fundația Est-Europeană. În prezent este nevoie de a elabora un regulament de atribuire a acestei mărci. 
2. Scopul concursului
Expertul/compania selectată va elabora un regulament care să stabilească procedurile și criteriile prin care întreprinderile sociale pot obține dreptul de utilizare a mărcii în condiții legale și transparente.
3. Obiectivul general al serviciului
Elaborarea unui regulament complet și conform cu legislația națională, care să reglementeze:
procedurile de atribuire a dreptului de utilizare a Mărcii Sociale;
criteriile de eligibilitate;
responsabilitățile instituțiilor implicate, inclusiv a Fundației Est-Europene.
mecanismele de monitorizare, evaluare și retragere a acestui drept.
4. Obiective specifice
Analiza cadrului legal relevant (național și, opțional, european);
Elaborarea unei propuneri inițiale de regulament;
Revizuirea documentului pe baza feedbackului oferit de beneficiar;
Prezentarea unei versiuni finale, gata pentru aprobare și publicare.
5. Sarcinile principale ale prestatorului de servicii
Prestatorul va realiza următoarele activități și va livra următoarele servicii:
1. Analiza legislației relevante:
Legea cu privire la antreprenoriat şi întreprinderi,  Capitolul VI prim, ANTREPRENORIATUL SOCIAL ŞI ÎNTREPRINDEREA SOCIALĂ ;
Legea cu privire la protecția mărcii și drepturilor de proprietate intelectuală;
Alte acte normative relevante.
2. Consultarea bunelor practici internaționale privind mărci sociale.
3. Elaborarea structurii și conținutului regulamentului:
Criterii de eligibilitate;
Procedura de solicitare și evaluare;
Drepturile și obligațiile deținătorilor mărcii;
Condițiile de suspendare/retragere a dreptului de utilizare;
Mecanisme de control și monitorizare.
4. Elaborarea unui set de acte-model pe care trebuie să le completeze întreprinderile sociale ce doresc să le fie atribuit dreptul de a utiliza marca socială, acte ce vor fi completate de beneficiari pentru analiza dosarului de eligibilitate.
5. Elaborarea unui proiect de acord pentru acordarea mărcii.
6. Consultări cu potențialii beneficiarii și ajustări de rigoare.
7. Prezentarea versiunii finale a regulamentului.
6. Livrabile
Prestatorul va avea obligația de a livra rezultatele conform unui calendar prestabilit, asumat contractual.

Sarcina

Termenul de executare

1.       Plan de lucru detaliat

 

în termen de 5 zile de la semnarea contractului

2.       Raport de analiză juridică și comparativă;

 

În termen de 2 săptămâni după aprobarea planului de lucru.

3.       Proiect de regulament (versiune inițială);

 

În termen de 2 săptămâni după oferirea raportului de analiză

4.       Proiect de acord pentru acordarea mărcii, acte-model ce vor fi completate de beneficiari pentru analiza dosarului de eligibilitate

 

În termen de 2 săptămâni după oferirea raportului de analiză

5.       Regulamentul final consultat cu potențialii beneficiari și validat de Fundație.

 

În termen de 2 săptămâni după oferirea proiectului regulamentului și proiectului de acord de acordare a mărcii

7. Durata estimată a contractului: 2 luni de la semnarea contractului
8. Criterii de eligibilitate
Prestatorul (persoană fizică sau juridică) trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
Experiență demonstrată în domeniul juridic (minim 3 ani);
Experiență relevantă în elaborarea de acte normative, acorduri comerciale sau regulamente;
Experiență anterioară în domeniul economiei sociale (constituie avantaj dar nu este obligatoriu);
Studii superioare în drept (pentru persoanele fizice);
9. Conținutul dosarului de participare
CV-ul prestatorului sau al companiei;
Descrierea experienței relevante (max. 2 pagini);
Propunerea tehnică (abordare metodologică, plan de lucru);
Propunerea financiară (în MDL, brut, inclusiv toate impozitele aplicabile, pentru persoanele fizice și exclusiv TVA, pentru persoanele juridice).
10. Criterii de evaluare a ofertelor
FEE va selecta prestatorul în baza ofertei complete transmise până la termenul indicat.
Criteriile de selecție vor include următoarele: 
- 30% - Experiența anterioară în domeniile relevante cererii de ofertă; 
- 30% - Calitatea propunerii tehnice;
- 40% - Raportul preț-calitate servicii.
10. Modalitatea de depunere a ofertelor
Dosarul va fi transmis prin e-mail la adresa: concurs@eef.md  cu mențiunea „Ofertă servicii juridice – Marca Socială” în subiect.
Ofertele trebuie să fie trimise până la data 20 iunie 2025, inclusiv. Dosarele incomplete nu vor fi evaluate.
11. Alte informații
Beneficiarul își rezervă dreptul de a solicita clarificări suplimentare și negocieri cu ofertanții.
Doar candidații selectați vor fi contactați.
Anunțul nu implică o obligație contractuală din partea organizatorului.
Documete atașate
Vizualizează
Distribuie